Wanneer u een klacht heeft over een examen, een assessor of over een andere dienst of product van het Kwaliteitscentrum UV moet u gebruik maken van onze klachtenprocedure. Wij onderscheiden hierbij 3 categorieën van klachten:

  1. Klachten van algemene aard
    Voor eenvoudige, standaard klachten kunt u terecht bij het secretariaat van het KWC-uv.
    Het verdient de voorkeur dat u uw klacht, liefst onderbouwd, per e-mail stuurt aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
    Het secretariaat zal z.s.m. uw klacht beantwoorden (uiterlijk 7 werkdagen).
    U hoeft geen speciaal formulier hiervoor te gebruiken, maar ben wel volledig in uw beschrijving en uw adresgegevens.
    Officiële klachten moeten binnen 30 dagen worden ingediend.

  2. Klacht m.b.t. examens, examenprocedures, protocollen etc.
    Wanneer klachten specifiek zijn en meer inhoudelijk van aard, worden deze door de Algemene Examencommissie behandelt. U dient hiervoor gebruik te maken van het klachtenformulier en dit toesturen aan het secretariaat van het KWC-uv. Het secretariaat registreert uw klacht en stuurt deze door naar de examencommissie. Deze behandelt de klacht in de eerstvolgende vergadering en u ontvangt z.s.m. antwoord (uiterlijk 75 dagen nadat u uw klacht heeft ingediend). Klachten moeten binnen 30 dagen worden ingediend.
    Voor informatie over de Algemene Examencommissie, klik hier.
  3. Klachten over de afwikkeling van een klacht door de Algemene Examencommissie
    Wanneer u niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht door de Algemene Examencommissie, kunt u in beroep gaan bij de Commissie van Beroep. Deze commissie is onafhankelijk en wordt op afroep bijeen geroepen.
    U dient hiervoor gebruik te maken van het klachtenformulier Commissie van Beroep. Dit ingevulde formulier stuurt u samen met een kopie van het klachtenformulier voor de Algemene Examencommissie en een kopie van het antwoord van hen toe aan het secretariaat van het KWC-uv. Zij registreren uw klacht en sturen deze door naar de Commissie van Beroep. Aan het indienen van een klacht bij de Commissie van Beroep zijn kosten verbonden. U ontvangt hiervoor een factuur van € 35,00. Klachten t.a.v. de Commissie van Beroep moeten binnen 15 dagen na de schikking van de Algemene Examencommissie worden ingediend.

Een uitgebreide beschrijving van de klachtenprocedure kan te allen tijde worden opgevraagd bij het secretariaat van het Kwaliteitscentrum UV.

NB Wanneer u een deelnemer bent van een (ROC) school die gebruik maakt van de diensten van het Kwaliteitscentrum UV, dient u uw klacht te richten aan de school. De school kan dan, indien gewenst, zelf een klacht indienen bij het KWC-uv.